Maria-ten-hemelopneming in kapel St. Franciscus

Geplaatst op: 26-06-2015

Maria-ten-hemelopneming in kapel St. Franciscus

Het hoogfeest van Maria ten hemelopneming (15 augustus) komt er weer aan. In 2011 vierden we het interparochieel op een maandagavond in Weiteveen met de uitslag van de opbrengst van een inzameling voor de katholieke hulporganisatie ‘Kerk-in-Nood’. In 2012 werd het hoogfeest    interparochieel op een dinsdagavond in de parochiekerk van Coevorden gevierd. In 2013 gebeurde dat op een donderdagavond in Weiteveen met medewerking van het gemengd koor van Nieuw-Schoonebeek. In 2014 waren we opnieuw in Weiteveen bijeen, maar nu – vanwege de bedevaart naar Kevelaer – niet op de dag zelf maar op de vooravond van het Hoogfeest. Muzikale medewerking werd verleend door het herenkoor van de plaatselijke parochie.

Dit jaar valt 15 augustus op een zaterdag. Dat is de reden dat de interparochiële viering van dit feest zal plaats vinden in de kapel van woon- en zorgcentrum Sint Franciscus te Coevorden waar iedere week om 10.00 uur een viering is. Een dag eerder, vrijdag 14 augustus a.s., zal de jaarlijkse bedevaart naar Kevelaer plaatsvinden.

Op zaterdagavond 15 en zondagmorgen 16 augustus a.s. volgen de wekelijkse vieringen in de parochies. Alle parochianen in ons samenwerkingsverband ‘Immanuel’ zijn op zaterdagmorgen 15 augustus a.s. allen van harte welkom in de mooie, intieme kapel van St. Franciscus.