Vastenwandeling 21 maart 2015 in Weiteveen.

Geplaatst op: 18-04-2015

Vastenwandeling 21 maart 2015 in Weiteveen.

De VOM-groep van ons samenwerkingsverband heeft voor de zesde keer de Vastenwandeling georganiseerd. Na twee jaar in Coevorden te hebben gewandeld, was het dit jaar al de vierde keer in Weiteveen. De opbrengst van de sponsoring was dit jaar voor de stichting Omwana Uganda van Nienke Voppen wier roots liggen in Nieuw-Schoonebeek. Deze zorgt er onder andere voor dat alleenstaande moeders een opleiding krijgen om te kunnen werken. Zo kunnen zij zorgen dat hun kinderen naar school kunnen gaan en daardoor een beter toekomst krijgen.

Net als in voorgaande jaren stonden vanaf 9.00 uur ’s morgens de koffie en thee klaar. Langzaam druppelden de deelnemers binnen en liep zowel het aantal deelnemers als het sponsorgeld lekker op. Om 10.00 uur heette pastor Tjepkema iedereen welkom, stelde Nienke Voppen zichzelf voor en gaf kort informatie over het werk van de stichting. Tevens werd de estafettekaars aangestoken; deze kaars wordt gebruikt tijdens activiteiten voor de Vastenaktie in diverse parochies in ons bisdom. Na het zingen van het Vastenaktielied en een Weesgegroet gebeden te hebben vertrokken we gezamenlijk voor onze wandeling.

De route liep net als voorgaande jaren door het natuurgebied het Bargerveen bij Weiteveen, een mooie route waar jong en oud van hebben genoten. Na ongeveer 2,5 kilometer gewandeld te hebben is de groep opgesplitst voor de korte route van 5 km en de lange van 10 km. Op deze eerste lentedag werd het gezegde ‘Maart roert zijn staart’ weer bevestigd: na een poosje van de zon te hebben genoten werden we verrast door een fikse hagelbui. Gelukkig liet de zon ons niet in de steek en waren we weer droog en warm, toen we het eindpunt bereikten. Daar stond weer de koffie klaar en waren er broodjes kaas en krentenbollen voor de liefhebbers. Ook dit jaar hebben we geen deelnamekosten gevraagd, omdat we door diverse bakkers en supermarkten zijn gesponsord. Al het geld, inmiddels opgelopen tot € 510,50 gaat dus naar de Stichting Omwana Uganda.

Wij kijken terug op een heel gezellige dag en een zeer geslaagde actie waar 70 mensen aan hebben deelgenomen. Iedereen hartelijk dank voor de bijdrage, in welke vorm dan ook.

Het aantal deelnemers van de Vastenwandeling in 2012 was 69, in 2013 42, in 2014 49 en in 2015 mochten we 70 deelnemers verwelkomen. In 2012, 2013 en 2014 was de sponsoropbrengst voor het jeugdwerk in ons samenwerkingsverband Immanuel en hebben we respectievelijk € 641,00, € 502,00 en € 369,00 kunnen overmaken naar de pot voor het jeugdwerk.

Dit jaar is het voor het eerst dat het sponsorgeld à € 510,50 naar een project van de Vastenaktie gaat. Mocht u nog niet financieel hebben kunnen bijdragen aan het project van Nienke Voppen, dan mag u uw bijdrage overmaken op

IBAN NL 97 RABO 0358 3602 50

t.n.v. OLV Parochie Weiteveen

o.v.v. project Nienke Voppen.

Namens de VOM-groep Immanuel,

Marjan Tholen-Platzer