Die MOSELSÄNGER in de St. Franciscuskerk te Steenwijksmoer - zondag 4 augustus

Geplaatst op: 24-07-2024

Op zondagmorgen 4 augustus wordt de Eucharistieviering van 11.00 uur in de Sint Franciscuskerk
vocaal opgeluisterd door de Limburgs Zanggroep Die Moselsänger o.l.v. Leo van Weersch.

De Moselsänger begonnen in 1998 met een jaarlijks muzikaal uitje naar de Mosel met 9 personen uit het Zuid-Limburgse Heuvelland.
De zanggroep heeft, onder de kundige leiding van Leo van Weersch,
naast een grenzeloos repertoire van klankvolle evergreens, ballades, volksliederen, schlagers en Limburgse loesterleedsjes
ook een repertoire opgebouwd voor het vocaal opluisteren van H. Missen, Woorddiensten en Kerstconcerten.

De 13 zangers van dit moment zijn, naast het opluisteren van H. Missen,
ook graag geziene gasten bij nationale en internationale evenementen,
officiële gelegenheden en sfeermakers voor speciale gezelschappen en instellingen.
Een lied van eigen bodem, ’n volksmelodie uit ’n vreemd en ver land of ’n herkenbare evergreen is aan hen toevertrouwd.

Liederen die uw oor zullen strelen en uw hart sneller doen kloppen,
want zij zingen met hart en ziel, de toehoorders mogen niet alleen horen, maar ook voelen waar ‘n lied over gaat.

Welkom in deze vast en zeker bijzondere viering