Bisschoppelijke brief bij gelegenheid van het begin van de Vastentijd 2022

Geplaatst op: 06-03-2022

Synodaal op weg naar Pasen

Misschien is het u ontgaan, maar er is een synodaal proces op gang aan het komen geïnitieerd door paus Franciscus als voorbereiding op de bisschoppensynode van 2023 die ‘synodaliteit’ als onderwerp heeft. In de media verschijnen berichten over dit unieke initiatief. U kunt zich er zelf in verdiepen. Zelf krijg ik via diverse kanalen informatie binnen, en op verschillende nationale en internationale bijeenkomsten komt het onderwerp ter sprake. Bij sommigen leven hoge verwachtingen, anderen zijn gereserveerd. De resultaten van de diocesane fase gaan via de bisschoppenconferentie naar Rome. Wereldwijd worden de uitkomsten verzameld. In deze vastenbrief voor Pasen wil ik persoonlijk met u delen wat dit initiatief van de paus met mij doet.

Voor de gehele brief kunt u klikken op bijgaande link. Bisschoppelijke brief bij gelegenheid van het begin van de Vastentijd 2022 – Bisdom Groningen Leeuwarden (bisdomgl.nl)