"Honderd dagen"

Geplaatst op: 03-02-2022

Inmiddels zijn “honderd dagen” van pastoor Bernard Buit om. De bedoeling was om in deze “honderd dagen” uitgebreid kennis te maken met de parochie en zijn omgeving. Vanwege het Corona-virus is dit maar ten dele gelukt. Vele werkgroepen functioneren op een lager pitje en vele activiteiten zijn tijdelijk stop gezet. Het is allemaal anders. Ook het ontmoeten van mensen en kennismaken lukt daardoor maar ten dele. Helaas, maar we blijven de moed houden dat het weer anders gaat worden!

Onlangs hebben de pastores gesproken over de taakverdeling in de Immanuel parochie. Er is afgesproken dat pastor Frans Wielens eerst aanspreekbare is voor de geloofsgemeenschappen: Nieuw-Schoonebeek, Weiteveen en Schoonebeek en dat pastoor Bernard Buit eerst aanspreekbare is voor de geloofsgemeenschappen van Coevorden en Steenwijksmoer. Ze zijn dus het aanspreekpunt voor deze geloofsgemeenschappen. Dit betekent niet dat de beide pastores in de andere geloofsgemeenschappen geen taken vervullen of huisbezoeken zullen doen. Beide pastores zijn werkzaam in de vijf geloofsgemeenschappen van onze Immanuelparochie!

Binnenkort gaat het team overleggen hoe we verder de taken binnen onze parochie op een goede manier kunnen verdelen!

Hartelijke groeten, uw pastoresteam