De veerkracht van katholiek Zuidoost-Drenthe

Geplaatst op: 31-10-2018

Katholiek Zuidoost-Drenthe laat zien wat élan inhoudt en hoe het – in tijden van crisis - ook kan. Te denken valt allereerst aan de nieuwe bestrating op het kerkhof en de bouw van de urnenmuur in Nieuw-Schoonebeek of aan de nieuwe glas in lood ramen in Steenwijksmoer. Verder aan de inwijding van de nieuwe Mariakapel in het naburige Erica op zaterdag 11 augustus jl. Echt een groot project is de bouw van het nieuwe ‘Sint Antoniusgebouw’ in Coevorden. Tenslotte mag genoemd worden de nieuwe urnenmuur op de begraafplaats in Weiteveen die op zaterdag 22 september jl. werd ingewijd, en de nieuwe ‘Inloop’ bij de parochiekerk in Steenwijksmoer die op zondag 7 oktober jl. met wijwater werd besprenkeld. Het gaat steeds om initiatieven van de parochianen. Niet van boven naar beneden (top-down), maar van beneden naar boven (bottom-up).