Kaart van de Heilige Willibrordus in uw parochieblad

Geplaatst op: 31-10-2018

In de parochiebladen van Nieuw-Schoonebeek, Weiteveen, Schoonebeek en Steenwijksmoer treft u een veelkleurige kaart aan met de beeltenis van de H. Willibrordus. In Coevorden is deze kaart verkrijgbaar bij de parochieadministratie en wordt na afloop van een aantal vieringen uitgedeeld bij de uitgang. Rond de centrale icoon staan kleine plaatjes met belangrijke gebeurtenissen uit het leven van deze moedige man die in de 8e eeuw na Christus de Noordzee is overgestoken om in de Lage Landen het evangelie van Jezus Christus te brengen. Willibrordus is de patroon van de Nederlandse kerkprovincie. Zijn feest wordt gevierd op zijn sterfdag, 7 november, of in het weekend voorafgaande aan deze datum of erna. Het lied op de achterzijde heeft een mooie melodie die u kunt verkrijgen bij de pastores. Zij wensen en bidden al hun mede-katholieken en medechristenen hetzelfde enthousiasme toe dat de H. Willibrordus heeft bezield bij zijn moeilijke maar mooie missie.

Klik hier om de kaart te zien

Heeft u de kaart niet ontvangen maar wilt u dit graag, neem dan even contact op met het parochie secretariaat.