Rondje 'Lezingen van de zondag' en catechese avond in 2017

Geplaatst op: 07-12-2016

MEER OVER HET GELOOF LEREN

Er is in onze parochies een groeiende behoefte om meer te weten te komen over het katholieke geloof. Daarom staan  – net als het afgelopen jaar – ook in het kalenderjaar 2017 catecheseactiviteiten geprogrammeerd. Voor alle duidelijkheid: het aanbod staat voor iedereen open. Jong en oud. Deelname is gratis. Je mag gerust één of twee keer komen. Met andere woorden: niet alle avonden hoeven gevolgd te worden. Alle activiteiten zijn bestemd voor de parochianen van de vijf samenwerkende geloofsgemeenschappen in Zuidoost-Drenthe en zeer zeker ook voor belangstellende niet-parochianen.

‘Rondje lezingen van de zondag’ – voor Pasen

In de weken voor Pasen gaan we ons - onder leiding van theoloog Sander Hof, woonachtig in Coevorden - negen keer een uurtje verdiepen in de lezingen van de komende zondag. Plaats van samenkomst: grote of kleine zaal van het parochiecentrum naast de Willibrorduskerk aan de Wilhelmina-singel in Coevorden. Tijdstip: 20.00-21.00 uur. De data: dinsdag 24 januari, 31 januari, 7 februari, 21 februari, 28 februari, 7 maart 21 maart, 28 maart,

4 april 2017.

Gezellige catechese- en quizavond: 9 februari 2016

Donderdag 9 februari 2017 is er een eenmalige gezellige catechese- en quizavond in de parochiezaal naast de Willibrorduskerk in Coevorden. De avond staat open voor iedereen.

We beginnen met een warme maaltijd om 18.30 uur. Daarna is er een korte rondleiding door de kerk, waarbij wordt uitgelegd wat de vele voorwerpen voor betekenis hebben en hoe ze heten en gebruikt worden. Tenslotte is er een quiz (met leuke prijzen) om de geloofskennis te testen.

Anders dan bij ‘Rondje lezingen van de zondag’ en de ‘Beeldcatechese’ is het nodig, dat u zich van te voren aanmeldt. Dat kan bij

Koos en Anja van Oevelen-van Lierop

Commiezenweg 3