Zevende bedevaart naar Kevelaer - vrijdag 26 augustus 2016

Zevende bedevaart naar Kevelaer

op vrijdag 26 augustus 2016

vanuit de Kanaalstreek en Zuidoost-Drenthe

Ook dit jaar wordt er weer een gezamenlijke bedevaart naar Kevelaer georganiseerd vanuit de Kanaalstreek en Zuidoost-Drenthe. Om een aantal redenen een bijzondere bedevaart. Het is allereerst de zevende (een bijzonder bijbels getal). Het is verder een bedevaart in het Jubeljaar van de Barmhartigheid. Net als in de kathedralen is ook in de basiliek van Kevelaer een heilige deur waardoor we naar binnen zullen gaan en waarmee een grote genade ontvangen kan worden. Tenslotte zullen we in Kevelaer ’s middags bij de kleine en de grote kruisweg optrekken met pelgrims uit Oost-Twente. Vanuit deze streek wordt al meer dan honderd jaar jaarlijks een bedevaart georganiseerd.

Het gaat om een eendaagse pelgrimage: vrijdag 26 augustus 2016. Dat is de laatste vrijdag in de zomervakantie van de scholen. Kinderen en gezinnen kunnen dus ook mee. De acolieten en misdienaars uit onze parochies mogen net als vorig jaren gratis mee. Ook belangstellenden buiten onze eigen regio zijn van harte welkom. In Kevelaer zullen we ’s middags bij de kleine en grote kruisweg gezamenlijk optrekken met gelovigen afkomstig uit Oost-Twente.

Er zal - net als de afgelopen drie jaar - één centrale opstapplaats zijn: de

parkeerplaats bij de r.-k. Kerk van de H. Henricus te Klazienaveen

(Stellingstraat ZZ 4). Mocht u meewillen, geef dan uw naam, adres en telefoonnummer door.

U kunt zich – voor zaterdag 13 augustus a.s. - op onderstaand adres

opgeven:         de parochieadministratie van de H. Willibrordusparochie,

Wilhelminasingel 2b, 7741 HK Coevorden,

tel. 0524-51.27.76, email: R.Pa1@kpnplanet.nl.

(geopend woensdag van 9.30 tot 11.45 uur en van 14.00-16.00 uur).

De kosten bedragen € 20,00 per persoon (inclusief programmaboekje) en kunnen op vrijdag 26 augustus a.s. bij de bus worden voldaan. U dient zelf voor uw eten en drinken te zorgen. Deelnemers worden vriendelijk verzocht om op vrijdag 26 augustus a.s. om 7.15 uur in Klazienaveen te zijn. We vertrekken vandaar precies om 7.30 uur.