Dankbaar.... Pastor José Lange

Geplaatst op: 13-04-2016

Op zondag 24 januari mocht ik het afscheid van de parochies vieren. Het was een prachtige viering in de kerk van Sint Bonifatius, de kerk waar in 2002 ook mijn presentatieviering plaatsvond. Hoewel zo’n dag een dubbel gevoel oproept heeft het mij goed gedaan dat zo velen gekomen waren om samen met mij dit afscheid te vieren. Het was overweldigend en indrukwekkend en ik kijk er met dankbaarheid op terug.

Dankbaar ……

• ·                    voor de vele koorleden die hebben gezongen, de viering werd prachtig `   opgeluisterd door maar liefst vijf koren.
  • ·                    Voor de misdienaars en acolieten, kosters en lectoren, uit alle vijf parochies, die hun steentje hebben bijgedragen.
  • ·                    Voor de bloemengroep die de kerk prachtig had versierd.
  • ·                    Voor degenen die een podium hebben gebouwd om alle koren een plek te geven.
  • ·                    Voor de bestuursleden/afscheidscommissie die het nodige hebben voorbereid en geregeld.
  • ·                    Voor het mooie liturgieboekje.
  • ·                    Voor de vele mensen die ik heb mogen ontmoeten. Niet iedereen heb ik een hand kunnen geven, de zaal bleek te klein voor alle mensen die waren gekomen.
  • ·                    Voor alle goede wensen die ik heb mogen ontvangen. Voor alle mooie brieven, prachtige kaarten, e-mails en geschenken in welke vorm dan ook.

Ik ben onder de indruk van de vele warme, lieve en hartelijke woorden die me de afgelopen tijd zijn gezegd. Als pastor leef je van vertrouwen dat je wordt geschonken en ik heb gemerkt dat er waardevolle relaties zijn gelegd en opgebouwd, dat we aan elkaar gehecht zijn geraakt. Dat mogen ervaren maakt me dankbaar.

Ik neem alle lieve woorden, goede raad, gedeelde ervaring en wijsheid mee naar mijn nieuwe plek.

Ook de goede dingen die verbonden zijn met de verhalen van alle mensen met wie ik heb mogen optrekken, die ik heb mogen ontmoeten en

leren kennen in vrolijke en plezierige maar ook in moeilijke en verdrietige omstandigheden.

De mensen die zich belangeloos en met liefde inzetten voor de parochies of met wie ik heb mogen samenwerken.

De goede herinneringen van het werken met zoveel betrokken vrijwilligers.

Ik hoop en bid dat het u allen goed mag gaan en ik dank u voor vertrouwen, vriendschap, geloof, hoop en liefde die ik mocht ondervinden.

Pastor José Lange