Goede Herder Parochie Emmen-Erica - Parochie van het jaar

Geplaatst op: 19-02-2016

Waardering  voor hulp aan vluchelingen
GOEDE HERDER PAROCHIE VAN HET JAAR

Tijdens de jaarlijkse Landelijke Parochiedag op zaterdag 30 januari in Hilversum is parochie De Goede Herder (Emmen en Erica) gekozen tot Parochie van het Jaar.

De Goede Herder participeert in een oecumenisch project voor vluchtelingen. Die worden bij het station van Emmen opgewacht en begeleid op hun doorreis naar de centrale opvanglocatie in Ter Apel (zie foto).

Namens de parochie was Theo Duivenvoorde naar Hilversum gereisd om de prijs, een beeld van Christoffel, in ontvangst te nemen. Hij was in gezelschap van Bauko de Groot, die dit interkerkelijke project leidt. Volgens presentator en hoofdredacteur journalistiek KRO-NCRV Leo Fijen verdient de parochie de uitverkiezing vanwege ‘de grote actualiteit’ van hun barmhartige inzet.