60 jaar Bisdom Groningen Leeuwarden - dinsdag 2 februari 2016

SAMEN NAAR DE

KATHEDRAAL IN GRONINGEN

dinsdag 2 februari 2016

Op dinsdag 2 februari 2016 zal het precies zestig jaar geleden zijn dat het bisdom Groningen-Leeuwarden werd opgericht. Dit heuglijke feit is onder andere aanleiding tot de bedevaart van ons bisdom naar Lourdes tijdens de meivakantie. Onze bisschop, mgr. De Korte, nodigt ons tevens uit om samen op deze dag naar de kathedraal van Groningen te komen.

We vieren dan, precies veertig dagen na Kerstmis, dat Jezus door zijn ouders naar de tempel van Jeruzalem werd gebracht. Dit feest wordt genoemd “Opdracht van de Heer” maar ook wel “Maria Lichtmis”.

De doordeweekse viering op dinsdagavond 2 februari a.s. in de parochiekerk van Coevorden vervalt vanwege deze feestelijke plechtigheid voor één keer. Omdat veel van onze parochianen nog  nooit in de kathedraal zijn geweest en er wel degelijk belangstelling is om er een keer een viering mee te maken, willen we peilen hoeveel animo er is om samen de reis te maken. Bij voldoende interesse in een bus die start in het oosten (Nieuw-Schoonebeek- Schoonebeek) en via Coevorden naar Groningen rijdt.

Opgave kan tot zondag 24 januari 2016 bij:

de parochieadministratie van de H. Willibrordusparochie,

Wilhelminasingel 2a, 7741 HK Coevorden:

tel. 0524-51.27.76, email: R.Pa1@kpnplanet.nl.

(geopend woensdag van 9.30 tot 11.45 uur en van 14.00-16.00 uur).

De kosten zullen ongeveer € 10,00 bedragen per persoon en kunnen op dinsdag 2 februari a.s. bij de bus worden voldaan.

Deelnemers worden vriendelijk verzocht om op dinsdag 2 februari a.s. om 17.00 uur bij de parochiekerk van Nieuw-Schoonebeek te zijn of om 17.15 uur bij het treinstation te Coevorden.

We vertrekken vandaar precies om 17.30 uur.