Wijziging pastoraal team Immanuel - voorleesbrief 9 november 2015

Geplaatst op: 20-11-2015

Groningen, 9 november 2015

VOORLEESBRIEF

Geachte parochianen van de samenwerkende parochies Coevorden, Steenwijksmoer, Schoonebeek, Nieuw-Schoonebeek en Weiteveen (samenwerkingsverband Immanuel),

Hierbij wil ik u op de hoogte stellen van een wijziging in het pastoraal team van uw parochies.

Op dit moment bestaat dat team uit waarnemend pastoor Koos Tolboom, pastor Tjitze Tjepkema en pastoraal werkster José Lange.

Aangezien pastoraal werkster José Lange inmiddels ruim 13 jaar in uw parochies werkzaam is, heeft de bisschop haar gevraagd om beschikbaar te zijn voor een nieuwe benoeming elders in het bisdom.

Pastoraal werkster José Lange heeft zich daartoe bereid verklaard.

Vervolgens zijn er verschillende gesprekken gevoerd. Deze gesprekken hebben ertoe geleid dat de bisschop heeft besloten om pastoraal werkster José Lange per 1 maart 2016 te benoemen in de reeds gefuseerde parochie De Goede Herder, die locaties heeft in Emmen, Emmerschans, Barger Oosterveld en Erica.

Hierdoor ontstaat in uw parochies een vacature. Over de invulling van deze vacature zijn goed verlopen gesprekken gevoerd tussen de kandidaat en waarnemend pastoor Tolboom, pastor Tjepkema en de parochiebestuursleden.

De bisschop heeft daarom besloten om deze kandidaat – diaken Frans Wielens – per 1 maart 2016 in uw parochies te benoemen als opvolger van José Lange. Beiden verwisselen van parochies.

Pastoraal werkster José Lange zal verhuizen naar de pastorie van Barger Oosterveld.

Diaken Wielens zal in verband met zijn gezinssituatie vooralsnog in de gemeente Emmen blijven wonen. Hij krijgt een werkplek in één van uw parochies.

Diaken Wielens is inmiddels ruim 15 jaar werkzaam in parochie De Goede Herder en haar voorgangers, te weten de parochies van Emmen, Emmerschans, Barger Oosterveld en Erica.

Hij is 59 jaar, gehuwd, en vader van twee geadopteerde zonen. Frans Wielens is geboren in Haaksbergen.

Hij heeft theologie gestudeerd aan de Universiteit voor Theologie en Pastoraat te Heerlen. Deze studie rondde hij in 1988 af. Van 1988 tot 2000 was hij werkzaam in het pastoraat voor de parochies van de Kanaalstreek. In 1993 werd hij diaken gewijd door monseigneur Möller.

Namens de bisdomstaf wens ik u allen een goed afscheid van pastoraal werkster José Lange toe, en een goede en vruchtbare samenwerking met diaken Frans Wielens.

Met vriendelijke groet,

Peter Pot,