Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 19 mei 2015

Geplaatst op: 28-06-2015

Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 19 mei  2015

·      Het reglement begraafplaats is aangepast en naar het bisdom gezonden ter goedkeuring.

·      De heer Marcel van Rijt heeft aangegeven dat hij bereid is zitting te nemen in de projectgroep. Het doel van de projectgroep is de fusie tussen de parochies officieel tot stand te brengen. De heer Van Rijt zal namens de H. Willibrordusparochie hiervan deel gaan uitmaken.

·      Mevrouw Wessel-Luiken is bereid gevonden zitting te nemen in het parochiebestuur. Zij is woonachtig in Sleen, maar heeft zich bij ons ingeschreven als voorkeursparochie. Het bestuur hoopt dat de bisschop haar benoeming zal goedkeuren.

Het bestuur is zeer verheugd dat deze twee personen deze taken willen vervullen.

·      Per 1 juni 2015 zijn na een periode van vier jaar aftredend:

de heer Zijleman, de heer Specken en mevrouw Stroeve. Zij stellen zich allen herbenoembaar voor een nieuwe periode van 4 jaar. De formulieren en VOG’s (Verklaringen Omtrent het Gedrag) zullen z.s.m. naar de bisschop gezonden worden en de goedkeuring wordt afgewacht.

·      Tijdens de Gerardusprocessie in Barger-Oosterveld zal namens de parochie een devotiekaars worden ontstoken.

·      Er is een nieuw cd-apparaat aangeschaft voor opnames tijdens diensten.

·      De inspectie van het kerkgebouw door de Stichting Groninger Kerken voor een meerjarenonderhoudsplanning heeft plaatsgevonden. Het rapport wordt afgewacht.