Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 14 april 2015

Geplaatst op: 25-05-2015

Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 14 april  2015

·     Het bisdom wenst nog enkele aanpassingen in het nieuwe Reglement Begraafplaats. De aanpassingen zijn besproken en worden erin opgenomen.

·     Er is door de SRO een offerte voor het vervangen van het tapijt op het priesterkoor en de trappen aangevraagd. Het besluit moet nog genomen worden en het bestuur adviseert de SRO de kosters in de aanschaf te betrekken.

·     Het bestuur heeft gesproken over een fietstocht naar Laar deze zomer en voorafgaande een wandel(fakkel)tocht naar de Franciscuskerk in Steenwijksmoer op 4 oktober

·     De heer Klement zal bericht ontvangen over de ideeën van het bestuur m.b.t. de synagoge.

·     De heer Zijleman zal plaatsnemen in de te vormen commissie (samen met drie leden van de SRO) die een onderzoek instelt naar het gebruik van het parochiecentrum en mogelijk een nieuwe inrichting daarvan. De penningmeester zal op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen.

·     Voor het overleg over de werkdruk van de pastores zal binnenkort een datum vastgelegd worden.

·     De jaarrekening 2014 is besproken en goedgekeurd. Het tekort bedraagt ruim 9000 euro. Dit wordt o.a. veroorzaakt door de rentedaling, de daling van de collecteopbrengsten en het geringe aantal begrafenissen in het afgelopen jaar. De kascommissie heeft de jaarrekening ook goedgekeurd en de penningmeester wordt decharge verleend.

·     In de tuin van de pastorie zal een boom die verrot is, gekapt moeten worden. De vergunning wordt versneld aangevraagd.

·     Het bestuur heeft mogelijk iemand gevonden voor uitbreiding van het bestuur en de PCI. Nogmaals doet het bestuur een dringende oproep! Het geeft veel voldoening vrijwilligerswerk te doen en samen willen we toch de parochie en de kerk in goede staat houden, niet waar? Meld u aan bij mevrouw Stroeve: g.stroeve@planet.nl .

·     De paaskaars zal weer verloot worden. Het bestuur besluit dat Convalesco, ter ondersteuning van het 15-jarig jubileum, dit jaar de gelegenheid krijgt dit te verzorgen.

·     Het bestuur heeft besloten dat er in de kerk filmopnames gemaakt mogen worden voor een film genaamd “Steenkoude liefde”.

Informatie is te vinden op de website https://steenkoudeliefde.nl .