UITNODIGING PALMPASEN 2015 Zondag 29 maart om 9.30 uur vieren we Palmpasen

Geplaatst op: 05-03-2015

UITNODIGING PALMPASEN 2015

Zondag 29 maart om 9.30 uur vieren we Palmpasen

Hallo, jongens en meisjes, ouders en grootouders,

Op 29 maart om 9.30 uur is er weer een viering voor jullie. Denk aan de tijd, want die nacht is de zomertijd in gegaan, de klok is dan één uur vooruitgezet.

In deze gezinsviering, waarin het kinderkoor zingt, gaan we met onze Palmpasenstokken samen met de pastor in processie door de kerk lopen om de intocht van Jezus te vieren. Dit is altijd een heel gezellige en feestelijke gebeurtenis.

Tijdens deze viering is er een team van de Kinderwoorddienst aanwezig in het zaaltje, zodat ook de jongsten mee kunnen naar de kerk. Na de processie leggen alle kinderen hun Palmpasenstok vóór in de kerk op de trap neer en mogen de kinderen tot en met groep 3 en de allerkleinsten mee naar het zaaltje, waar we samen met hen iets leuks gaan doen. Deze kinderen komen vóór de zegenbede en slotlied weer in de kerk. De oudere kinderen blijven bij hun ouders in de kerk.Na de dienst mogen alle kinderen hun Palmpasenstok mee naar huis nemen.

Jullie mogen zelf thuis je stok versieren, zonder haantje en palmtakje. Die krijgen jullie van ons.

Willen jullie wel een kaartje met jullie naam aan je palmpasenstok hangen !!

(voor het maken van de palmpasenstok, zie pag. 8 en 9)

We verwachten jullie tussen 9.00 en 9.15 in het zaaltje.

Jullie krijgen dan van ons een haantje en een palmtakje op je stok geplaatst.

Als je wilt meelopen in de Palmpasenprocessie kun je je opgeven tot en met woensdag 25 maart bij Jolanda Arends (bij voorkeur per mail), zodat wij op tijd weten hoeveel haantjes wij moeten bestellen.

e-mail: HenkenJolandaArends@hetnet.nl

Op zondag 5 april vieren we met jullie het Paasfeest.

Deze viering is ook om 9.30 uur en pastor José Lange gaat hierin voor. Tijdens deze viering sluiten we jullie vastenproject af. Het thema van deze viering is Het leven krijgt weer kleur. Ook tijdens deze viering zal het kinderkoor zingen en is er een crèche voor de allerkleinsten.

Wij hopen dat velen van jullie aanwezig zijn.

De werkgroepen Kinderwoorddiensten en Gezinsvieringen