Kinderwoorddienst

Geplaatst op: 26-01-2015

Hallo, jongens en meisjes en ouders,

Ons Adventsproject is weer afgelopen. Elke week hoorden jullie het verhaal van de jongeman die op zoek ging naar het Licht dat hij zich herinnerde van verhalen uit zijn jeugd. Hij zocht overal en het leek alsof niemand meer wist waar het Licht te vinden is. Soms werd het donker, maar iedere keer putte hij moed uit zijn lied: Midden in de winternacht. Hij hield vol en uiteindelijk zag hij een ster en ontmoette hij een herder die met hem meezocht naar het Licht.

Het was weer leuk en gezellig om met jullie allemaal lichtjes te knutselen die ons pad verlichtten en ons brachten naar de deur waar we het Licht vonden. En door alle sterren op de deur leek het wel een prachtige, heldere sterrenhemel.

Op kerstavond ging de deur open en vonden we samen met de jongeman, de herders, de engelen en de mensen in de kerk het Licht. Het Licht van Jozef en Maria en het kindje Jezus. Ook leerden we weer een nieuw liedje.

We hadden een spaarvarken bij de Kinderwoorddienst waarin de kinderen geld spaarden voor een goed doel. Op zondag 21 december maakten we bekend hoeveel geld we het afgelopen jaar hebben gespaard.

Er zat maar liefst € 192,16 in het spaarvarken !!! Dit geld wordt geschonken aan de stichting ´Het Vergeten Kind´. Deze stichting (voorheen de `Guusje Nederhorst Foundation´, opgericht door de inmiddels overleden Guusje Nederhorst) zet zich in voor kinderen die door verschillende problematieken niet thuis kunnen opgroeien en moeten verblijven in sobere opvangcentra met geen tot minimale speelvoorzieningen. Omdat deze kinderen in opvangcentra door het hele land verblijven, soms op geheime locaties om hun veiligheid te garanderen, hoor je ze niet en zie je ze niet. Juist daarom wordt deze groep kinderen zo makkelijk vergeten.

Voor meer informatie over deze stichting zie: www.hetvergetenkind.nl .

Dank zij een aantal anonieme gevers is het bedrag uiteindelijk € 200 geworden, want: samen maken we het verschil! Daarom: ieder kind een lach. Zo moet het toch zijn?

DANK JULLIE WEL ALLEMAAL !!!

We wensen jullie vrede en alle goeds voor het nieuwe jaar.

* * *

Wij zijn alweer druk met de voorbereidingen met ons project voor de Veertigdagentijd.

De Veertigdagentijd is de tijd die voorafgaat aan Pasen. Het Paasfeest is het grootste feest van het liturgische jaar. Wij vieren met Pasen dat Jezus niet meer dood is maar leeft.

Wat we precies gaan doen, houden we nog even geheim. Maar het wordt een kleurrijk project. Nieuwsgierig geworden ? Kom dan meedoen!

Er is elke zondag, vijf weken lang, een kinderwoorddienst voor alle basisschoolkinderen en opvang voor de kleine kinderen. De vieringen zijn op:

22 februari om 9.30 uur

1 maart om     9.30 uur

8 maart om     9.30 uur

15 maart om 9.30 uur
22 maart om 9.30 uur

Op Palmzondag – 29 maart is er om 9.30 uur een gezinsviering waarbij het kinderkoor zingt en we met de kinderen en hun Palmpasenstokken een processie gaan lopen door de kerk (opgave hiervoor volgt later) en een deel van het project toevoegen. Na de processie is er opvang voor de allerkleinsten en kinderen t/m groep 3 van de basisschool.

Op Pasen - zondag 5 april is er om 9.30 uur een gezinsviering waarbij het kinderkoor zingt en het project wordt afgesloten; er is opvang voor de allerkleinsten en kinderen t/m groep 3 van de basisschool.

We hopen dat jullie weer allemaal komen, zodat we er samen weer iets moois van kunnen maken.

Het team van de kinderwoorddienst