Mededelingen Willibrordusparoche

Geplaatst op: 26-01-2015

Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 9 december 2014

·      Het collecteschema 2015 moet nog in de Stuurgroep besproken worden. Besloten is de extra collecte altijd als tweede collecte te houden zoals het nu de gewoonte is.

·      Het beleidsplan van het samenwerkingsverband zal in de januari-vergadering uitgebreid behandeld worden. De bestuursleden wordt gevraagd dit goed te bestuderen.

·      De penningmeester geeft uitleg over de begroting. Het bestuur geeft zijn goedkeuring aan de begroting en deze wordt na ondertekening naar het bisdom gestuurd.

·      Alle expositiespullen zijn weer opgeborgen. De vitrinekasten blijven nog even staan, omdat daar nog een goede plaats voor gevonden moet worden.

·      De bestuursleden zullen de collectanten voor de Aktie Kerkbalans vragen of zij bereid zijn ook in 2015 hun medewerking te verlenen aan het bezorgen en ophalen van de enveloppen.

·      De heer Specken en de heer Steffens gaan naar de bijeenkomst over het armoedebeleid.

·      De actie voor de voedselbank verloopt zeer goed.

·      Pastor Tjepkema zal een bezoek brengen aan de pastor van de parochie Laar. De parochie heeft een felicitatie ontvangen n.a.v. het eeuwfeest. Het bestuur betreurt het feit dat vergeten is deze parochie een uitnodiging te sturen.

·      De bijeenkomst met de werkgroep kerkschoonmaak is zeer prettig verlopen Mevrouw Stroeve heeft namens het bestuur allen bedankt voor hun inzet en , nu enkele leden de werkgroep verlaten hebben, toegezegd een oproep te doen voor nieuwe dames of heren voor deze werkgroep.

Zie blz. 20.

.

STATISTIEK VAN DE WILLIBRORDUSPAROCHIE

(tussen haakjes de gegevens van 2013)

Over de samenstelling van onze gemeenschap bij de jaarwisseling kunnen wij u, met dank aan de dames van de administratie, de volgende cijfers geven.

Het aantal parochianen per 31 december 2014.................... 3508  (3532);

leeftijdsopbouw:    < 7 jaar...................................................    87      (97);

7-65 jaar..................................................... 2508  (2534);

> 65 jaar.....................................................   913    (901).

Een gedetailleerder overzicht levert het volgende beeld:

(In de grafiek zijn niet-katholieke partners meegerekend.)

Aantal dopelingen ...............................................................    14     (22);

,,.... communicanten ........................................................    12     (16);

,,.... vormelingen..............................................................    11     (16);

,,.... huwelijken ...............................................................      1       (1);

,,.... overledenen .............................................................    37     (28).

COLLECTES

November 2014............................................................... € 1 991,47

December 2014................................................................ € 2 929,63

Nationale Jeugdcollecte (15/16 november 2014).............. €    214,70