KERSTCOLLECTE 2014

Geplaatst op: 12-12-2014

Parochiële Caritas Instelling

KERSTCOLLECTE 2014

CARITAS .... "omzien naar degenen die hulp nodig hebben"

Beste Medeparochianen

Het zal u niet ontgaan zijn dat wij , sociaal-economisch gezien, in moeilijke tijden leven.

Bezuinigingen zijn aan de orde van de dag.

Steeds meer mensen raken in financiële problemen.

Voor een groeiend aantal mensen wordt het al moeilijk de dagelijkse boodschappen te betalen of hun kinderen datgene te gunnen wat voor andere kinderen normale dingen zijn.

Ook in onze parochie(s) en daarbuiten zien we een toenemend aantal mensen die afhankelijk zijn van ondersteuning.

De P.C.I laat zich inspireren door het Woord van Christus, zoals wij kunnen lezen in Matteüs 25, 31-46.

De 7 werken van barmhartigheid zijn hierop gebaseerd.

Namens onze parochie(s) is het de taak van de P.C.I. om te zien naar persoonlijke noden binnen, maar ook buiten onze geloofsgemeenschap.

Vast en zeker heeft u onze paus Franciscus gehoord over het vraagstuk van de armoede.

Onze Paus stelt dat het een van de wezenlijke taken van de Kerk (dat zijn wij dus!) is, ons te bekommeren om mensen in armoede.

De P.C.I. kan deze taak niet uitvoeren zonder uw hulp en ondersteuning.

Mogen wij rekenen op uw gulheid , in de Kerst collecte?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Immers….wat wij voor de zwakkeren doen, doen wij voor onze Heer!

Wij wensen u allen een zalig kerstfeest !

Parochiële Caritas Instelling