23 acolieten en misdienaars in Coevorden

Geplaatst op: 12-12-2014

23 acolieten en misdienaars in Coevorden

Goed nieuws. We hebben in de parochie van Coevorden op het ogenblik 23 acolieten en misdienaars. Dat is een reden tot grote dankbaarheid. Vaak zijn er op dinsdagavond drie of vier misdienaars van wie er één of twee niet ingeroosterd staan maar spontaan komen opdraven omdat ze het fijn vinden om mee te doen. In het nieuwe rooster voor 2015 zullen bij alle eucharistievieringen altijd een acoliet en twee misdienaren ingedeeld worden of twee acolieten en een misdienaar. Bij Woord- en Communievieringen blijven twee misdienaren ingeroosterd omdat in zo’n viering voor een acoliet of een misdienaar gewoon minder te doen is. Voor alle duidelijkheid: acolieten zijn misdienaars die het Heilig Vormsel ontvangen hebben en gaandeweg nieuwe taken krijgen aan het altaar en in de kerk. Daarbij valt te denken aan: het kruis bij een processie dragen, de misdienaars aansturen bij het aandragen van de offergaven, het wierookvat en de wierook aanbrengen. Als ze oud genoeg zijn mogen acolieten ook de Heilige Communie uitdelen aan de gelovigen.