NIEUWS OVER ONZE PASTORALE

Geplaatst op: 12-12-2014

En dan

NIEUWS OVER ONZE PASTORALE,

want dat hebt u echt in handen,

al dacht u misschien eerst het parochieblad van een andere kerk

ontvangen te hebben!

In de vergadering van de redacties van de vijf parochiebladen in ons samenwerkingsverband op 2 april 2014 om 20.00 uur in Schoonebeek werd besloten op termijn één parochieblad uit te geven. Er komt een gezamenlijke voorkant en op de binnenkant daarvan algemene informatie voor alle vijf parochies, zoals adres, gegevens, bereikbaarheid pastores, etc..

Elke parochie behoudt de eigen naam voor het parochieblad, Coevorden dus de sinds december 1992 gevoerde naam PASTORALE.

De inhoudelijke indeling gaat er als volgt uitzien:

1.    een pastoraal artikel;

2.    informatie van het samenwerkingsverband Immanuel;

3.    informatie van de eigen parochie/gemeenschap;

4.    door het bisdom en andere instanties aangeleverde kopij;

5.    gegevens van de plaatselijke gemeenschap op de een na laatste bladzijde;

Op de achterkant komt het overzicht van de plaatselijke werkgroepen e.d..

Chris Leijendekker en Miny Soppe legden toen al een ontwerp voor het titelblad op tafel, dat in een volgende vergadering op 22 oktober 2014 nader werd besproken; de heer Leo van Bemmelen (lid van de Stuurgroep) had al medewerking beloofd voor de technische uitwerking ervan. Inmiddels hebben de Stuurgroep op 27 november en alle redacties via uitgewisselde e-mails hun instemming betuigd met die technische uitwerking en met ingang van dit nummer ziet u het nu voorliggend resultaat.

Een stralend begin van het nieuwe kerkelijk jaar vindt de redactie van Pastorale, die u daarbij

een  Zalig Kerstfeest    toewenst.

We hopen als in december 1992 u in dit nummer en in de toekomst overzichtelijk en prettig leesbaar de door u gewenste informatie over ons aller PASTORAAL (herderlijk) werk in onze parochie en in het samenwerkingsverband, onze toekomstige Immanuelparochie te kunnen blijven verstrekken.