Nieuws van de Kinderwoorddienst

Geplaatst op: 09-11-2014

Nieuws van de Kinderwoorddienst

Hallo, jongens en meisjes en ouders,

Op zondag 30 november is het alweer zover: de advent begint en dus ook het adventsproject in de kinderwoorddienst. Ons adventsproject dit jaar heet “Op zoek naar het Licht”.

Ook dit jaar belooft het een heel fijne en leuke tijd te worden in de kerk met muziek maken, verhalen vertellen en knutselen met elkaar.

In de adventstijd kijken wij uit naar Kerstmis, het feest waarop we vieren dat God dicht bij de mensen wil zijn. We wachten op het licht, dat doorbreekt in het donker. Wij lezen in deze periode verhalen die gaan over verwachting. De verhalen laten zien, hoe het is om uit te kijken naar de Messias die komen zal.

Al eeuwenlang verwachten de mensen de komst van het licht in de wereld. Maar tegelijk heeft het verhaal van Kerstmis ook heel onverwachte elementen: Jezus wordt geboren in een stal in Bethlehem, waar de herders hem als eersten zien.

Wij hopen dat jullie met velen komen, net als andere jaren.

Data kinderwoorddienst in de adventsperiode:

Zondag  30 november om 9.30 uur,

Zondag    7, 14 en 21 december om 9.30 uur.

Tijdens al deze diensten is er ook kinderoppas aanwezig. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

Op Kerstavond woensdag 24 december om 19.00 uur is er een gezinsviering waarin het kinderkoor De Vrolijke Klanken zal zingen. Ook tijdens deze dienst is er kinderoppas aanwezig. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven, kunnen hiervan gebruik maken. Ook dan mogen de kinderen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

Het team van de kinderwoorddienst