Kerk veertig uren open 7 en 8 november 2014

Geplaatst op: 06-10-2014

Kerk veertig uren open 7 en 8 november 2014

In kader van het eeuwfeest van onze kerk wil een aantal parochianen graag de mogelijkheid bieden aan mede-parochianen en andere belangstellenden om deel te nemen aan een zogenaamd ‘Veertigurengebed’. De dagen voorafgaande aan de plechtige en feestelijke eucharistieviering met onze bisschop, mgr. De Korte, op zondag 9 november a.s. om 9.30 uur waaraan alle drie koren en alle misdienaren zullen meewerken, is een geschikte periode. In dat kader vervalt de viering op zaterdagavond.

Vanaf vrijdag 7 november a.s. om 8.00 uur tot zaterdagavond 8 november a.s. 24.00 uur is de kerk open. Gewoon om even binnen te lopen en te genieten van de stilte of om te bidden bij het tabernakel en het Allerheiligst Sacrament. Om te zorgen dat er steeds iemand is willen we graag werken met een rooster en blokken van een uur. Het gaat om een soort estafetteopzet waarin je het stokje steeds aan elkaar doorgeeft. Het is de bedoeling om steeds met minimaal twee mensen in de kerk aanwezig te zijn. Zowel op vrijdag als op zaterdag zal om 8.30 uur het morgengebed uit het brevier (getijdenboek) gebeden worden, om 12.00 uur het middaggebed en om 17.30 uur de vesper, oftewel het avondgebed.

De komende weken onderzoeken we of er voldoende draagvlak is voor dit idee in de vijf parochies van het samenwerkingsverband Immanuel. Lijkt het u wat om hieraan mee te doen of wilt u meer informatie, neemt u dan contact op met Marlies Veltman (tel. 06 - 53 68 76 65 of via

40urengebed@gmail.com).