Interkerkelijke viering zondag 19 oktober 2014

Geplaatst op: 06-10-2014

Interkerkelijke viering zondag 19 oktober 2014

Het is inmiddels al een echte traditie. In oktober is er een zondag dat de kerkgangers van de Hervormde Gemeente, de Gereformeerde Kerk, de Baptistengemeente en de parochianen van Coevorden en Steenwijksmoer naar één en dezelfde kerk gaan om samen een interkerkelijke viering te beleven. Ieder jaar is een ander kerkgebouw aan de beurt. In 2011 werd er samen gekerkt in de Hervormde Kerk. In 2012 gebeurde dat in de St. Franciscuskerk te Steenwijksmoer. Vorig jaar was dat het geval in de Gereformeerde kerk van Coevorden. Net als in 2010 is nu de H. Willibrorduskerk aan de Wilhelminasingel weer aan de beurt. Het komt mooi uit dat de Coevorder parochie gastheer en gastvrouw mag zijn. Haar kerkgebouw bestaat immers dit jaar immers honderd jaar. Een jubileum moet je vieren. Zeker ook met andere christenen.