Inwijding r.-k. basisschool ‘Panta Rhei’

Geplaatst op: 06-10-2014

Inwijding r.-k. basisschool ‘Panta Rhei’

Na een moeilijke periode zit de Panta Rheischool in alle opzichten weer in de lift. Een enthousiast team van leerkrachten, mooie, ondeugende kinderen, ze zijn met elkaar goed op weg. Na de zomervakantie betrokken ze een gloednieuw schoolgebouw, als onderdeel van de Brede School SOM. Zowel aan de buiten- als aan de binnenkant een prachtig gebouw. Veelkleurig, fris, bij-de-tijds.

Op vrijdag 22 augustus 2014 werd de Panta Rhei naar goed katholiek gebruik ingewijd door pastor Tjepkema. Voorop in de processie met alle kinderen en volwassenen zegende hij de lokalen en andere ruimtes overvloedig met wijwater. Zou het daardoor komen dat bij de open dag van het hele SOM-gebouw op vrijdag 12 september jl. meerdere mensen opmerkten dat in hun ogen de Panta Rheischool de mooiste was?

De pastoor zegde ook een cadeau toe. Als parochie willen we ervoor zorgen dat in elk klaslokaal een kruisbeeld komt te hangen. In de stijl van het gebouw, dus in heldere kleuren.