Eeuwfeest

Geplaatst op: 29-06-2014

Eeuwfeest

Zaterdag 17 mei werd in het kader van het eeuwfeest van onze kerk een expositie geopend, waarin achter in de kerk de vitrines (met allerlei voorwerpen en geschriften uit het verleden), beelden en vaandels het middelpunt vormden. Overal, ook bij veel onderdelen van het interieur van de kerk, waren kaartjes met uitleg geplaatst. Een honderdtal mensen bezocht die middag al de expositie en volgde de beelden van de PowerPointpresentatie van Wim Huisman; voor beide onderdelen was er veel waardering. Hoogtepunt van de middag was natuurlijk het hijsen van de banieren met het nieuwe parochielogo door de ontwerper, parochiaan Huub Linssen. Ter afsluiting volgde er een plechtig lof, waaraan het koor Cantemus Domino zijn medewerking verleende. Het Rijke Roomsche Leven herleefde!

Zondag 25 mei vierde een volle kerk de eucharistie; Convalesco en De Vrolijke Klanken luisterden met mooie zang de viering op.

Na het nuttigen van een kopje koffie of thee of een glaasje fris met iets lekkers, verzorgd door dames van de KVC, kon de expositie bekeken of de beamerpresentatie gevolgd worden. De kinderen lieten duiven los en kleurden voor de vijftig oudste parochianen kaarten met het nieuwe parochielogo in (die inmiddels allemaal bezorgd zijn).

Om twaalf uur boden Jan Tichelaar en Marietje Blaauwgeers-Suelmann van de Werkgroep Liturgie ere-pastoor Gerard Lukassen, schrijver Rein Veldhuizen en drukker Chris Leijendekker de eerste drie exemplaren van het boekje ‘100 jaar H. Willibrorduskerk' aan, waarmee de derde etappe in de viering van het eeuwfeest werd afgesloten.

Verrekijker