Musical in Drostenhal op donderdag 6 maart 2014

Geplaatst op: 03-03-2014

In de Drostenhal (Van Pallandtlaan 1) wordt op donderdag 6 maart a.s. een musical gespeeld voor de leerlingen van de Theresiaschool in Steenwijksmoer, de Panta Rheischool en de Willibrordusschool in Coevorden. De musical heet ‘De barmhartige Vader’- zoekgeraakt en teruggevonden, is geschreven door Birgit Minichmayr en gaat over het verhaal van de terugkeer van de jongste, verloren zoon naar het huis van zijn vader en zijn oudere broer (Lukas 15).

Kinderen uit het Limburgse Helmond die behoren tot ‘Kisi- God’s singing kids’ hadden al diverse keren aangegeven graag naar Drenthe te willen komen om hun zang- en acteertalenten te kunnen tonen. Nu de parochiekerk in Coevorden honderd jaar bestaat, heeft het parochiebestuur besloten om de musical als cadeau aan te bieden aan de kinderen van de drie met elkaar samenwerkende katholieke basisscholen. Het jubileumjaar beginnen we op deze manier met de jeugd die de toekomst is van onze parochies. De voorstelling duurt van 10.30 tot 12.00 uur en wordt mede mogelijk gemaakt door de inzet van de leerkrachten en vele parochianen.

Dank daarvoor.