Kinderwoorddienst: in de adventsperiode

Geplaatst op: 09-11-2013

Hallo, jongens en meisjes en jullie ouders,

Op zondag 1 december begint de adventstijd, dit is de tijd die voorafgaat aan Kerstmis. Het woord 'adventus' betekent 'komst' en 'advenire' wil zeggen 'naar iets of iemand toekomen'. Als christenen vieren wij dat God naar ons toekomt in zijn Zoon Jezus.

Ons adventsproject dit jaar heet:  “Er is een kindeke …”

Vóór in kerk komt een groot vijfluik te staan. Alle luiken zijn bedekt.  Achter elk luik zit een verhaal verstopt. Als jullie willen weten welke verhalen er verstopt zitten dan nodigen we jullie uit om naar de kinderwoorddienst te komen in deze adventstijd om te horen wat het verhaal is.

Ook gaan we met jullie iets leuks knutselen. Wat dat is houden we nog even geheim.

Data kinderwoorddienst in de adventsperiode:

Zondag   1 december om 9.30 uur

Zondag   8 december om 9.30 uur

Zondag 15 december om 9.30 uur

Zondag 22 december om 9.30 uur

Tijdens al deze diensten is er ook kinderoppas aanwezig. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

Op Kerstmorgen woensdag 25 december om 9.30 uur is er een gezinsviering waarin het kinderkoor de Vrolijke Klanken zal zingen.

Pastor Lange zal tijdens deze dienst het laatste verhaal van ons project vertellen en Jozef, Maria en natuurlijk kindje Jezus aan het vijfluik toevoegen.

Tijdens deze dienst is er kinderoppas aanwezig voor ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

We hopen velen van jullie weer te zien.

Het team van de kinderwoorddienst