VOM groep: Inzameling en verspreiding Kerstpakketten

Geplaatst op: 09-11-2013

Inzameling en Verspreiding Kerstpakketten

In het verleden is in Schoonebeek de verspreiding van kerstpakketten  georganiseerd door de Kerken, de Werkgroep Ouderen en het Maatschappelijk Werk van Stichting ZESS op Schoonebeek (later overgenomen door SEDNA). In de loop der jaren kreeg men steeds minder zicht op en contact met de bevolking en moest men meer afgaan op de inbreng van netwerkpartners op het dorp. Samenwerking was er met de PKN-kerk en de katholieke kerk. Er werden artikelen ingezameld en die werden rondgebracht.

Gezien het belang dat we hechten om anderen te helpen is verdere samenwerking en uitbreiding van deze actie zeker belangrijk. Dit jaar start dan ook het initiatief van de VOM om gezamenlijk in het Immanuel-samenwerkingsverband artikelen in te zamelen voor de Voedselbank, die door de parochianen worden aangeleverd. In Schoonebeek bestaat deze actie al een aantal jaren; zij is zeer succesvol en wordt nu overgenomen door alle parochies. De Voedselbank zorgt voor verspreiding onder degenen die het financieel niet breed hebben. We weten, dat dit, helaas, een noodzakelijke instantie is, die goed werk verricht. Op de zater- en zondagen in de periode van 16 november t/m 1 december worden bij het verlaten van de kerk bonnetjes uitgedeeld waarop houdbare artikelen vermeld staan, die u bij kerkbezoek op 30 november, 1, 7 en 8, 14 en 15 december kunt meebrengen.

Meestal is het enthousiasme zo groot, dat men zelfs verschillende bonnetjes meeneemt en meerdere artikelen schenkt.

Uw HULP geeft HOOP aan anderen. Doe mee.

VOM-groep Immanuel