Gezinsviering 27 oktober

Geplaatst op: 06-10-2013

Hallo, jongens en meisjes en (groot)ouders,

Wij hebben weer een gezinsviering voor jullie voorbereid. Deze vindt plaats op zondag 27 oktober om 9.30 uur.

Als thema hebben we gekozen: "Ik ben er kapot van". Pastor Tjepkema vertelt wat het betekent om ergens spijt van te hebben. Ook gaan de kinderen van ons kinderkoor hun stemmen laten horen.

De kinderen die in 2011 hun eerste Heilige Communie gedaan hebben, zullen aan deze viering meewerken. Zij zullen persoonlijk worden uitgenodigd .

Net als bij andere gezinsvieringen zal er ook kinderoppas zijn voor de allerkleinsten onder ons. Na de viering zal er een traktatie zijn voor jullie. Wij zouden het erg fijn vinden als jullie komen.

Tot zondag 27 oktober.

Namens de werkgroep Gezinsvieringen,

Siny Plas

Gezamenlijke gezinsviering

Op 17 november om 11.00 uur is er weer een gezamenlijke gezinsviering van Coevorden en Steenwijksmoer. Dit keer in Steenwijksmoer. Het kinderkoor “De Vrolijke Klanken” zal in de viering voor en met ons zingen.

We nodigen u van harte hierbij uit.

Gezinsvieringen – alle kinderen aan bod

Het was al een goede gewoonte in Nieuw-Schoonebeek: in de eerste gezinsviering van het nieuwe seizoen de kinderen van groep 8 laten meedoen. In de tweede gezinsviering de kinderen van groep 7. In de derde gezinsviering de kinderen van groep 6. In de vierde gezinsviering de kinderen van groep 5. En in de vijfde gezinsviering ben je dan al toegekomen aan de kinderen van groep 4 die zich voorbereiden op hun Eerste Heilige Communie. Het is een werkwijze waarbij zoveel mogelijk kinderen actief aan bod komen, ieder kind in ieder geval ieder seizoen één keer.

Sinds een poosje werken we in Weiteveen ook met zo’n aanpak per groep. Tot onze grote tevredenheid. Soms doen wel 100% van de gevraagde kinderen actief mee.

In Coevorden zijn we sinds de zomervakantie begonnen.

Op 15 september jl. kwamen de Eerste Communicanten van 2010 (oftewel van groep 8) aan bod.

Op 27 oktober a.s. zijn de Eerste Communicanten van 2011 oftewel van groep 7) aan de beurt.

Voor de twee gezamenlijke gezinsvieringen van de parochies Coevorden en Steenwijksmoer worden de kinderen gevraagd die op 3 juni 2012 hun Eerste Communie deden. Zij zijn afkomstig uit Steenwijksmoer, Coevorden (niet-katholiek basisonderwijs), en de dorpen rond Coevorden.

De andere Eerste Communicanten van 2012 (oftewel van groep 6) en van 2013 (oftewel van groep 5) krijgen in de loop van dit nieuwe seizoen een uitnodiging.

We rekenen op jullie komst!