Allerzielenviering op zondag 3 november om 15.00 uur

Geplaatst op: 06-10-2013

Allerheiligen en Allerzielen

Op 1 en 2 november vieren we jaar in jaar uit blijmoedig het vooruitzicht van de hemelse heerlijkheid en brengen in gebed onze dierbare overledenen bij de Heer die uit de doden is opgestaan. Net als vorig jaar is er op het hoogfeest van Allerheiligen één interparochiële viering om 19.00 uur in de parochiekerk van Coevorden en wel op vrijdag 1 november a.s. Dit jaar met medewerking van het koor Convalesco.

Allerzielen wordt in alle vijf parochies op verschillende manieren gevierd.

En Haloween dan? Hallow-e’en oftewel All Hallows Eve betekent letterlijk: avond (e’en = eve) voorafgaande aan Allerheiligen (Hallow). ‘Halloween’ komt oorspronkelijk uit Ierland, is met de Ierse emigranten naar Amerika gekomen en heeft door de commercie de laatste jaren ook in Europa bekendheid gekregen. ‘Halloween’ heeft oorspronkelijk te maken heeft met een oud heidens gebruik om de kwade geesten van de overledenen te verdrijven. De Kerk biedt de gelovigen meer dan een alternatief aan! In plaats van elkaar in het donker de stuipen op het lijf te jagen, ontsteken we lichtjes in het duister en maken elkaar blij met de hemelse troost van Allerheiligen en Allerzielen.