Kunst in het Sint-Antoniusgebouw

Geplaatst op: 23-01-2019

In het nieuwe Sint-Antoniusgebouw is kunst te zien.
Onder andere een kunstwerk waarop het Kind Jezus te zien is dat vastgehouden wordt door zijn moeder Maria.
Op haar beurt wordt de H. Maria terzijde gestaan door de H. Jozef.
De H. Familie krijgt bezoek van twee herders en wijzen uit het Oosten, oftewel de drie koningen.
In deze herders en wijzen kunnen de vijf geloofsgemeenschappen binnen de Immanuelparochie Zuidoost-Drenthe herkend worden.
Het wandstuk is gemaakt door Henk Potters uit Oisterwijk in Noord-Brabant.
Het is 115 cm breed, 64 cm hoog en 4 cm dik (en zwaar). Het gaat namelijk om aardewerk op een houten achterwand.
Het kunstwerk had een plek moeten krijgen in de lagere school of in de Willibrorduskerk te Rhoon (Zuid-Holland),
maar daar is het nooit van gekomen.
De schenker geeft er de voorkeur aan om anoniem en op de achtergrond te blijven.
Een foto van het wandstuk werd met uitgebreide toelichting afgedrukt op de Kerst- en Nieuwjaarskaart 2017/2018 van de Immanuelparochie Zuidoost-Drenthe.