Sander Hof volgt opleiding tot permanent diaken

Geplaatst op: 03-06-2018

Vele parochianen hebben de afgelopen tijd Sander Hof leren kennen. Hij is woonachtig in de Pieter Breughelstraat 33. Op zaterdag 11 juni 2016 heeft hij het H. Vormsel ontvangen, samen met zijn vrouw Jolanda.

Sander heeft als theoloog de afgelopen jaren mede leiding gegeven aan de ‘Katholieke Alphacursus’, het ‘Rondje Lezingen van de zondag’ en de Beeldcatechese. Daarnaast gaf en geeft hij – met toestemming van ons bisdom - ook pastorale bijstand aan mensen die dat nodig hebben. Sander heeft veel kennis van de stad Rome en haar geschiedenis en organiseerde samen met Mariska Brinkmann-Elfrink en andere parochianen een bedevaart naar Rome, die van zaterdag 22 tot en met donderdag 27 april 2017 heeft plaatsgevonden. Sander dient zo nu en dan als acoliet in één van de eucharistievieringen. De afgelopen tijd deed hij mee als catecheet bij de voorbereiding op de Eerste Heilige Communie.

Sander heeft onlangs van onze bisschop, mgr. Van den Hout, een goed bericht te horen gekregen. In het kader van zijn opleiding tot permanent diaken in het Bovendonckseminarie te Hoeven (N.-B.) mag hij na de zomervakantie van 2018 stage gaan lopen in één van de parochies van ons bisdom Groningen-Leeuwarden. Wij wensen en bidden Sander en zeker ook Jolanda veel zegen en goede moed toe.

Zie ook: www.roepingen.nu