Oecumenische viering

Geplaatst op: 08-10-2017

Op zondag 15 oktober a.s. wordt de oecumenische viering gehouden in de Hervormde kerk, die door een gezamenlijke commissie wordt voorbereid.

Voorgangers in deze viering zijn pastor Wielens en dominee. E. de Vries-Baarlink, het orgel wordt bespeelt door Johan Westerbeek.

Het thema van de viering sluit aan bij de landelijke zondag voor het werelddiaconaat ‘Gerechtigheid’. In deze wereld en in deze tijd hongeren veel mensen naar brood en een rechtvaaardige verdeling van brood en alles waar brood voor staat. De lezingen in de viering zijn gekozen uit Johannes 6, waarin Jezus zichzelf het brood des levens noemt. De andere lezing is uit Deuteronomium 8, waarin het volk Israël wordt voorgehouden om te blijven gedenken hoe zij in de woestijn werden gevoed met brood uit de hemel, het manna.

Na afloop van de viering is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kopje koffie of thee.

Wij willen u uitnodigen voor de ondersteuning van de voedselbank houdbare producten mee te nemen. U kunt ze bij de ingang van de kerk inleveren.