ZEGENING VAN DE GRAVEN

Geplaatst op: 12-11-2016

ZEGENING VAN DE GRAVEN

Zondag 30 oktober 2016, een prachtige herfstdag, nodigt weer velen uit zich al voor drieën te verzamelen op De Loo voor de zegening van de graven, nu al voor de vijftiende keer. Pastor Tjepkema benadrukt in zijn slotwoordje de waarde van een plaats, waar we onze dierbaren kunnen blijven “ontmoeten” en gedenken.

Op 13 juni 2001 besloot de toenmalige parochievergadering tot heropening van onze sinds 1975 gesloten parochiebegraafplaats. De Loo. Op Allerzielen 2002 werd de totaal opgeknapte begraafplaats opnieuw in gebruik genomen met een vesperdienst, waarin pastoor Gerard Lukassen en pastor Lysbeth Minnema voorgingen en de graven werden gezegend. Een jaar later werd tijdens een soortgelijke plechtigheid het monument voor de doodgeboren, ongedoopte kinderen onthuld en ingezegend.

En sindsdien zijn we elk jaar op of rond Allerzielen met velen bijeen geweest voor de zegening van de graven en nissen op begraafplaats De Loo, door bestuur, vrijwilligers - terecht door pastor Tjepkema bedankt – en nabestaanden goed onderhouden, een waardige rustplaats voor onze dierbare overledenen.

Redactie Pastorale