Kinderwoorddienst

Geplaatst op: 12-11-2016

Hallo, jongens en meisjes, en ouders,

Op zondag 27 november is het alweer zover:

De advent begint, dus ook het adventsproject van de kinderwoorddienst.

Ons adventsproject dit jaar heet:  “Maak het mee !”.

Stel je voor dat overal vrede komt.

Stel je voor dat mensen een nieuw begin kunnen maken.

Dat mensen wachten op de komst van de Heer.

Stel je voor dat alles goed komt.

En jij maakt het mee !

Ook dit jaar belooft het een heel fijne en leuke tijd te worden in de kerk met muziek maken, verhalen vertellen en knutselen met elkaar.

In de adventstijd leven we van de verwachting, kijken we uit naar wat gaat komen. Vier bijbelse figuren komen ons daarover vertellen.

Jesaja zegt dat het vrede zal worden,

Johannes de Doper vertelt over een nieuw begin,

Jakobus vraagt om geduld te hebben en

Jozef, de aanstaande man van Maria, die een bijzondere droom heeft.

Allen vertellen dat we het allemaal mee kunnen maken, dat we het met eigen ogen zullen zien en dat je er zelf aan mee kunt werken.

Rainbow, de duif van ‘Kids in Actie’, vliegt met ons mee in dit project. Ze woont in een land waar iedereen gelukkig is. Niemand heeft er honger, want iedereen deelt alles met elkaar. Niemand is er lang verdrietig, want de mensen troosten elkaar. Als iemand pijn heeft, zijn er anderen die voor hem of haar zorgen. Er is geen oorlog, maar vrede. In dat land woont Rainbow. Dat land heet Wonderland, want het is een wonder als iedereen gelukkig is.

Elke week krijgt Rainbow een briefje mee van haar opa met een ster erop. In de ster staat iets wat Rainbow onderweg gezien heeft tijdens haar zoektocht naar plaatsen in de wereld die op Wonderland lijken. Deze plaatsen verwijzen naar het thema van de zondagen.

Hierbij het overzicht van data van de kinderwoorddiensten in de adventsperiode; al deze vieringen beginnen om 9.30 uur.

zondag 27 november 2016

zondag   4 december 2016

zondag 11 december 2016

zondag 18 december 2016

Tijdens al deze diensten is er ook kinderoppas. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de hele dienst in de kerk te blijven, kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de viering naar het parochiezaaltje gebracht worden.

Kerstmorgen, zondag 25 december, is er om 9.30 uur een gezinsviering waarbij het kinderkoor zal zingen; ook dan  is er kinderoppas.

We hopen jullie binnenkort weer met velen te zien tijdens een of meer van onze Kinderwoorddiensten.

Het team van de kinderwoorddiensten