Cadeau op patroonsfeest zondag 6 november 2016

Geplaatst op: 07-10-2016

Cadeau op patroonsfeest zondag 6 november 2016

Op zondag 6 november a.s. zullen we in Coevorden de patroon van onze parochie, de H. Willibrordus, vieren. We doen dat een dag eerder dan zijn eigenlijke sterfdag. Willibrordus stierf namelijk op 7 november 739 na Chr. Het grootkoor zal zingen, alle acolieten zijn gevraagd om te dienen. De tieners die vier jaar geleden hun Eerste Heilige Communie hebben gedaan en volgend jaar het H. Vormsel kunnen en mogen ontvangen, zullen het verzoek krijgen om ook een steentje bij te dragen. Om het patroonsfeest echt als parochie gezamenlijk te vieren, vervalt voor één keer de viering op zaterdagavond. Na afloop van de H. Mis is er koffie, thee, fris en iets lekkers.

We krijgen bezoek van zr. Emmanuel, benedictines van de kloostergemeenschap Arca Pacis. Ooit woonden de zusters in Driebergen. Thans verblijven de kloosterlingen in ‘Insula Dei’ te Arnhem. Het bezoek van deze kloosterzuster aan onze parochie is passend op deze dag. Allereerst refereerd haar naam Emmanuel, aan die van de toekomstige parochie in Zuidoost-Drenthe zal zijn: Immanuel. Verder staat zij in de traditie van de H. Benedictus, net als de H. Willibrordus. Willibrord was behalve missionaris en priester, ook een benedictijnse monnik. Zr. Emmanuel zal ons als parochie een cadeau aanbieden. Nieuwsgierig geworden? Kom en zie.