“Omgekeerd huisbezoek”

Geplaatst op: 11-07-2016

“Omgekeerd huisbezoek”

Graag nodigen wij parochianen uit voor een gezellige, ontmoetingsmiddag met de pastores. We noemen zo’n ontmoetingsmiddag ‘Omgekeerd huisbezoek’. Het duurt steeds van 15.00 tot 17.00 uur. We gaan op bezoek bij de pastores, zogezegd! Dit initiatief heeft de volgende aanleiding:

Huisbezoeken door de pastores vinden nog steeds plaats in geval van bijzondere, vreugdevolle of verdrietige omstandigheden. De ‘gewone’ huisbezoeken lukken niet meer, doordat er nog evenveel parochianen zijn als vroeger, maar veel minder pastores dan in het verleden. Toch horen en zien we, dat er een behoefte is om zo nu en dan persoonlijk met een pastor te kunnen praten. Dit willen we graag mogelijk maken.

Daarom is het idee ontstaan om een aantal parochianen bij elkaar te brengen in kleine groepjes, waardoor toch persoonlijk contact tussen parochianen en pastores tot stand komt. Onderstaande zeven middagen komen in de plaats van de jaarlijkse gezamenlijke ouderenmiddagen die we op maandag 20 oktober 2014 en maandag 5 oktober 2015 hielden. We willen beginnen met de parochianen van 80 jaar en ouder, en met de bewoners van de zorgcentra en de aangrenzende woningen. Bij deze laatste groep speelt de leeftijd geen rol. Pastor Tjepkema en diaken Wielens en ondergetekenden verheugen zich erop u te ontmoeten!

Het programma van de middagen ziet er als volgt uit:

*   We beginnen met een gebed, lied en een kop koffie met iets lekkers erbij.

*   Dan krijgt elke deelnemer de kans om iets (over zichzelf) te vertellen aan de hand van een foto. De foto’s liggen op de tafel en een ieder mag er één uitkiezen.

*   Ook de aanwezige pastores - en dan vooral de nieuw benoemde diaken Frans Wielens - krijgen de ruimte om iets (over zichzelf) te vertellen.

*          We sluiten de bijeenkomst af met een drankje en een hapje.

I.     Maandag 12 september 2016

bewoners “St. Franciscus” en aanleunwoningen

II.  Maandag 19 september 2016

bewoners “De Voorde” en aanleunwoningen

III.   Maandag 26 september 2016

bewoners “De Schutse” en aanleunwoningen

IV. Maandag   3 oktober 2016 – in de grote of kleine parochiezaal

V.   Maandag 10 oktober 2016 – in de grote of kleine parochiezaal

VI. Maandag 17 oktober 2016 – in de grote of kleine parochiezaal

VII. Maandag 24 oktober 2016 – in de grote of kleine parochiezaal

Opgave geburt via de leden van de communicatiegroep die gewend zijn om u een bezoekje te brengen en/of een kaartje te sturen.

Namens de projectgroep ‘Omgekeerd Huisbezoek’,

Flip Kuiper                                                                       Sander Hof

De Printer 7                                                                      Pieter Breughelstraat 33

tel. 0524 – 51 59 41                                                        tel. 0524 – 52 54 20