Parochieavond zaterdag 3 september a.s.

Geplaatst op: 11-07-2016

Parochieavond

zaterdag 3 september a.s.

pastoor G. Lukassen

60 jaar priester

zuster A. Schoon

60 jaar geprofest

Zaterdag 3 september a.s. is er de jaarlijkse parochieavond na afloop van een feestelijke eucharistieviering om 19.00 uur in de H. Willibrorduskerk. Het is dan een week na het einde van de zomervakantie van de scholen. Tijdens deze gezellige avond zal er geen luide muziek zijn. Er is dus alle gelegenheid om elkaar te ontmoeten en met elkaar te praten. Wel hopen we twee pastores in het zonnetje te zetten.

Op zaterdag 16 juli 2016 is het namelijk 60 jaar geleden dat pastoor Gerard Lukassen tot priester gewijd is. De plechtigheid voltrok zich in 1956 ook op een zaterdag! Omdat er met Gerard nog een missionaris op dezelfde dag gewijd is, wil men in Cadier en Keer rond deze datum een feest organiseren voor beide heren. Wij doen heel bescheiden op zaterdag 3 september a.s., te meer omdat de jubilaris ook nog eens op 1 september jarig is.

Er is nog meer heugelijk nieuws, maar nu over zuster Annette Schoon. Zij was de eerste pastoraal werkster in de parochie van Coevorden tegenwoordig is ze woonachtig in Amersfoort. Op het Hoogfeest van de H. Jozef, 19 maart 2016, mocht zuster Schoon vieren dat ze zestig jaar geleden haar eeuwige professie heeft gedaan. Net als pastoor Lukassen vindt zij het fijn om voor deze parochieavond naar Coevorden te komen.

Wilt u zo vriendelijk zijn om - als koor of als werkgroep - na te denken over een kleine, creatieve blijk van genegenheid naar één van de pastores of naar de beide pastores? Een lied, een gedicht of iets dergelijks. Niets moet, maar er kan veel.

Vanaf 20.00 uur zullen de deuren van Zaal Talens open staan. Er is dan alle tijd en ruimte om koffie en thee te drinken met iets lekkers erbij, om met een hapje en een drankje te vieren dat we een springlevende parochie-gemeenschap vormen. Alle parochianen zijn van harte welkom.