Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 24 mei 2016

Geplaatst op: 11-07-2016

Uit de vergadering van het Parochiebestuur op 24 mei 2016

·      Het bestuur heeft een concept-statuut ontvangen, dat de rechten en plichten weergeeft van de redactie van het parochieblad. In een volgende vergadering zal het besproken worden.

·      Er worden niet weer knielbanken aangeschaft, wel knielkussens.

·      De lekkage in de pastoriegarage is verholpen, de buitenkant daarvan is aangepast en de deur naar de steeg aan de Sint Jansstraat is vervangen en zal nog worden geverfd.

·      Het bestuur is gevraagd te zoeken naar parochianen die een functie willen vervullen in het bestuur van de PCI en van de nieuwe parochie Immanuel, die per 1 januari 2018 gevormd moet zijn. Weet u iemand of is dit iets voor u, geef dit dan door aan de secretaris

mevrouw M.J. Stroeve

Burg. van der Lelysingel 25 - 7741 EX Coevorden

e-mail g.stroeve@planet.nl

·      Het bestuur heeft besloten voor de kosters een geldtelmachine aan te schaffen.

·      Een geleding van het bestuur en de SRO heeft met de gemeente weer overleg gehad over de nieuw te bouwen parochiezaal. De gemeente is bereid medewerking te verlenen en heeft aangegeven welke gegevens nodig zijn om de goedkeuring af te ronden. Er wordt nu hard gewerkt om alle benodigde tekeningen en dergelijke in te leveren, zodat er vaart in de aanvraag komt.

·      Het zestigjarig priesterjubileum en de verjaardag van pastoor Lukassen worden gevierd tijdens een parochieavond op 3 september 2016. We hopen dat hij dan in goede gezondheid naar Coevorden kan komen. Ook zuster Annette Schoon zal op deze avond aanwezig zijn om met ons haar zestigjarig professiefeest te vieren. (Zie verder het artikel Parochieavond op blz. 12.)