mail van Gerard Lukassen sma

Geplaatst op: 10-12-2015

Op het parochiecentrum kwam een e-mail van

pater Lukassen binnen.

Daaruit nemen we het volgende over in deze Pastorale.

Dierbare parochianen

van St. Willibrord te Coevorden

en

van St. Franciscus te Steenwijksmoer,

De tijd van de feestdagen komt snel dichterbij. Sinterklaas is al weer terug naar Spanje en de tijd van Advent is aanstaande. We zijn weer wat meer attent op onze familie en vrienden.

Ik hoop dat jullie allen in goede gezondheid verkeren.

Mijn eigen gezondheid laat te wensen over. Je kunt dat natuurlijk ver-wachten op een bepaalde leeftijd en daar krijg ik nu mee te maken. Ik hoop dat ik begin volgend jaar weer hersteld ben.

Ik heb de auto moeten wegdoen en lange reizen per trein zijn niet aan te bevelen. Zo zie je dat een hoge leeftijd vaak zijn tolgeld vraagt!

Desalniettemin probeer ik de moed erin te houden en jullie voor zover dat mogelijk is te blijven bezoeken. Als dat niet meer mogelijk is, blijf ik naar jullie bezoeken uitkijken.

Ik heb besloten om, als het mogelijk is, de gelukwensen zoveel mogelijk gezamenlijk te versturen via de parochiebladen. Het is te lastig om iedere briefschrijver een persoonlijke brief of kaart terug te sturen, maar de bedoeling is goed. Jullie zullen je dit jaar dus tevreden moeten stellen met een gelukwens via een, een beetje onpersoonlijk, parochiebladartikel.

Voor deze feestdagen wens ik jullie allemaal een Zalig Kerstfeest, een Voorspoedig Nieuwjaar met een goede gezondheid.

Waarschijnlijk heb ik de parochiesecretaresse extra werk bezorgd, maar ik ben er zeker van, dat ze het met plezier en zorg zal verwerken.

Gods rijkste zegen en hopelijk tot ziens.

Gerard Lukassen sma

Adres: pater G.J.A. Lukassen

Rijksweg 15 - 6267 AC  Cadier en Keer - glukassen@sma-nederland.nl .