Nieuws van de Kinderwoorddienst

Geplaatst op: 01-11-2015

Nieuws van de Kinderwoorddienst

Hallo, jongens en meisjes en jullie ouders

Het nieuwe schooljaar is weer begonnen en zo zijn ook wij als team van de weer druk bezig geweest om een leuke invulling te bedenken voor de komende kinderwoorddiensten.

Hierbij vast een overzicht met data van de komende zondagen waarop om 9.30 uur in de kerk weer een kinderwoorddienst wordt gehouden:

Zondag 8 november 2015

Patroonsfeest van de heilige Willibordus; feestelijke viering waarbij het Grootkoor zal zingen. Kinderwoorddienst voor alle basisschoolkinderen en opvang voor de allerkleinsten

Zondag 29 november

Begin van de advent en dus begint ook het adventsproject in de kinderwoorddienst.

Ons adventsproject dit jaar heet: “Een huis van Licht ”.

Ook dit jaar belooft het een heel fijne en leuke tijd te worden in de kerk met muziek maken, verhalen vertellen en knutselen met elkaar.

In de adventstijd kijken wij uit naar Kerstmis, het feest waarop we vieren dat God dicht bij de mensen wil zijn. We wachten op het licht dat doorbreekt in het donker. Wij lezen in deze periode verhalen van Paulus die vertelt dat Jezus is als de sterren, hij wijst je de weg zoals de sterren je de weg wijzen in het donker. En over Johannes, de eenvoudige man in zijn kameelharen jas die de weg vrijmaakt voor Jezus. Hij wijst ons de weg van Jezus en ook wij mogen in zijn voetsporen treden. En we gaan kopje onder; Johannes doopt met water. Spoel je helemaal af en maak een nieuw begin. En over een engel die een heel belangrijke boodschap aan Maria komt vertellen.

Data kinderwoorddiensten in de adventsperiode,

Zondag 29 november 2015

Zondag   6 december 2015

Zondag 13 december 2015

Zondag 20 december 2015

Tijdens al deze vieringen is er ook kinderoppas aanwezig. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven, kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

Op Kerstmorgen vrijdag 25 december om 9.30 uur is er een gezinsviering waarbij het kinderkoor zal zingen. Ook tijdens deze dienst is er kinderoppas aanwezig. Ouders met kinderen die nog niet naar school gaan of te jong zijn om de gehele dienst in de kerk te blijven, kunnen hier gebruik van maken. Deze kinderen mogen al vóór de dienst naar het parochiezaaltje gebracht worden.

We hopen jullie weer met velen te zien tijdens een van onze kinderwoorddiensten.

Het team van de kinderwoorddienst