Vieren van de patroonheiligen

Geplaatst op: 01-11-2015

Vieren van de patroonheiligen

Wat een feest was het zondag 4 oktober 2015 in Steenwijksmoer! We vierden het feest van de H. Franciscus van Assisi - en ook nog eens precies op de dag van zijn sterven en binnengaan in de hemelse heerlijkheid - in de parochiekerk die zijn naam draagt. Iemand telde meer dan 250 kerkgangers. De koorzangers van Steenwijksmoer, de heren en de kinderen uit Coevorden zongen het hoogste lied. Meer dan twintig misdienaren uit Steenwijksmoer en Coevorden droegen een steentje bij. Oude gregoriaanse gezangen klonken samen met moderne kinderliederen door de mooi met linten en bloemen versierde ruimte. Na afloop werden meer dan 150 kopjes koffie gedronken. Iedereen die zich heeft ingezet: van harte dank.

Ook op zondag 8 november a.s. zal het feest zijn. Deze keer in Coevorden om de H. Willibrordus te vieren. Zijn sterfdag is eigenlijk 7 november (739 na Chr.). Het grootkoor zal zingen, alle acolieten zijn gevraagd om te dienen en de tieners die dit jaar hun H. Vormsel hebben gedaan, kregen het verzoek om ook een steentje bij te dragen. Om het patroonsfeest echt als parochie gezamenlijk te vieren, vervalt voor één keer de viering op zaterdagavond. Na afloop van de H. Mis is er koffie, thee, fris en iets lekkers. Voor de tieners en de acolieten is er een korte film in het parochiecentrum.