Sint Franciscus vieren en eren in Steenwijksmoer om 10.00 uur

Sint Franciscus vieren en eren

in Steenwijksmoer

om 10.00 uur

De parochies van Steenwijksmoer en Coevorden schenken gezamenlijk aandacht aan het feest van de Heilige Franciscus van Assisi (1181-1226) in een gezamenlijke eucharistieviering op zondag 4 oktober a.s. De parochiekerk van Coevorden is op deze zondagmorgen gesloten. Iedereen wordt in Steenwijksmoer verwacht. Aan de viering werken mee alle misdienaren van Steenwijksmoer en Coevorden, het gemengd koor ‘St. Caecilia’ van Steenwijksmoer, het kinderkoor ‘De vrolijke klanken’ van Coevorden, en de heren van het koor ‘Cantemus Domino’ te Coevorden. Niet alleen eigentijdse kinderliederen zullen klinken, maar ook de vaste gezangen in het Latijn op Gregoriaanse melodieën zoals die in de tijd van St. Franciscus ook al werden gezongen. Na afloop is er gelegenheid om elkaar - bij een kopje koffie of thee, een glas limonade en wat lekkers erbij - te ontmoeten.

De aanvangstijd is voor één keer om 10.00 uur. Dat is niet alleen de ‘oude aanvangstijd’ van de vieringen op zondagmorgen in beide parochies, het is voor deze gezamenlijke viering ook een geschikte tijd. Enkele wegen in de dorpskom van Steenwijksmoer (o.a. De Dreef en de Hoofdweg) zijn namelijk tijdelijk opgebroken. Er is een grote kans dat je begin oktober 2015 met de auto komend vanuit Coevorden de kerk van Steenwijksmoer het beste kunt bereiken via de het eerste deel van de Ballast, daarna de Vossebelt, een gedeelte van de Veenschapsweg, en tenslotte de Kerkweg. Vrijwilligers uit Steenwijksmoer hebben toegezegd voor duidelijke bordjes met aanwijzingen te zullen zorgen.

U bent van harte welkom.