Vakantie rooster

Geplaatst op: 24-07-2024

In het najaar van 2023 hebben de pastores samen met het parochiebestuur de vakantieperiode geëvalueerd.
We kwamen tot de conclusie dat in de vakantieperiode zichtbaar minder mensen aan de vieringen deelnemen,
mede omdat de koren met vakantie zijn.
Ook lekenvoorgangers, lectoren, misdienaren, acolieten en organisten zijn beperkt inzetbaar in de vakantieperiode.
En in deze vakantieperiode hebben ook onze pastores hun vakantie.

Daarom hebben we in goed overleg met alle locatieraden besloten om gedurende de vakantieperiode
van zaterdag 27 juli tot en met zondag 15 september een vakantierooster in te voeren.
Het vakantierooster houdt in dat er in deze periode in onze kerken minder vieringen zijn dan u gewend bent.
Het rooster is zo gemaakt dat er elk weekend in het oostelijke en westelijke gedeelte van onze parochie een viering zal zijn.
Dit kan een Eucharistieviering zijn of een Woord- en Communieviering.

Van harte hopen we dat u in beweging wilt komen.
Of zoals onze bisschop het zo mooi verwoordt: Kom in beweging richting Christus, kom in beweging richting de zondagse (Eucharistie)viering.
Op deze wijze leert u ook de andere kerken en geloofsgemeenschappen kennen.
In het kader van ontmoeten zal er na elke viering koffie of thee geschonken worden.
Wees welkom!

Na de zomer zullen we het vakantierooster gaan evalueren.
Vertrouwend op uw medewerking wensen wij u allen een goede zomer- vakantieperiode toe.

Parochiebestuur, locatieraden en pastoresteam