R.K. Geloofsgemeenschap Heilige Willibrordus - Coevorden

Wie zijn wij

De geloofsgemeenschap H. Willibrordus is de oudste rooms-katholieke parochie in Drenthe (opgericht in 1787). Het is een levendige en vitale geloofsgemeenschap. Samen met de geloofsgemeenschappen H. Franciscus van Assisië te Steenwijksmoer, H. Nicolaas te Schoonebeek, H. Bonifatius te Nieuw-Schoonebeek en O.L.V. Koningin van Vrede te Weiteveen vormen we per 1 januari 2018 de Immanuelparochie. Pastoor P.J.J. Stiekema is waarnemend pastoor van 1 maart tot 1 juni 2021. Voor die periode is hij voorzitter van het parochiebestuur. Namens de geloofsgemeenschap H. Willibrordus heeft mevrouw Ada Görtz – Oortman zitting in het bestuur, zie voor verdere gegevens Bestuur.

Naast het parochiebestuur heeft elke geloofsgemeenschap een locatieraad.

Daar er na het vormen van de Immanuelparochie in onze geloofsgemeenschap geen pastoraatgroep meer is, zijn de taken daarvan overgenomen door leden van het locatieraad.  Zie daarvoor bij Werkgroepen
Onze parochie en de geloofsgemeenschappen val onder het Vicariaat Groningen-Drenthe van het bisdom Groningen-Leeuwarden.
We zijn trots op onze geloofsgemeenschap in het zuidoosten van Drenthe. Van de ongeveer 3700 parochianen zijn er meer dan 300 actief als vrijwilliger in één van de vele werkgroepen. Naar het voorbeeld van Jezus proberen we open te staan voor de mensen die onze zorg vragen en voor mensen die op onze weg komen. Samen zijn we op weg en op zoek naar het licht van de Eeuwige, onze God.

Onze kerk staat aan de Wilhelminasingel 2 in Coevorden. De dagkapel (Maria- en gedachteniskapel) is elke dag open van 10.00 tot 16.00 uur.

Het eerste couplet van het Willibrordus-lied

Wie komt daar over water aan,
met licht voor onze lage landen?
Wie toch heeft heer en onderdaan,
belagers van elkaars bestaan
in vriendschap naar Gods hart veranderd?